معرفی پادکست‌ Hidden Brain

از کی ازدواج این‌قدر سخت شد؟

ساسان سلوتی
12:57، 1400/04/26
از کی ازدواج این‌قدر سخت شد؟
1 رای    میانگین 5.0/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!
معرفی پادکست‌ Hidden Brain

از کی ازدواج این‌قدر سخت شد؟


پادکست Hidden Brain کلا پادکست روان و جذابی است؛ نه آن‌چنان دشوار که فقط مخاطب خاص داشته باشد و نه آن‌چنان عمومی که موضوعاتش کشش ایجاد نکند. راوی پادکست هم از قصه‌گویی (Storytelling) برای جذابیت کار خیلی تمیز و بی‌زوائد استفاده می‌کند.
اگر که در شنیدن پادکست به زبان انگلیسی هم تازه‌کار هستید این پادکست انتخاب خوبی است؛ چون هم این آقای Shankar (روای پادکست) راحت و بدون لهجه‌ی پیچیده انگلیسی صحبت می‌کند و همین این که تمامی transcriptهای اپیزودها در سایت npr.org موجوداست.
3 تا از پادکست‌هایی که در "لحظه حساس کنونی" (12:18 نیمه‌شب) به خاطرم می‌آید:
اولینش همین ?When Did Marriage Become So Hard که درباره سوءبرداشت نگاه هالیوودی به ازدواج است که توقع همه را از شریک زندگی‌شان بالا برده. تاریخچه‌ای مستندی از تغییرات نگرشی در که در قرن اخیر به صورت برق‌آسا رخ داده و نقش سینما را به خوبی تشریح می‌کند.

 


دومین اپیزودی که من خیلی با آن هم‌حسی کردم درباره پسری عراقی به اسم وفاست که کار فوق‌العاده جذابی برای آزمون همدلی انجام می‌دهد. در اتاقش یک webcam کار می‌گذارد و به صورت live در اینترنت منتشر می‌کند. آدم‌ها می‌توانستند وفا را ببیند و با تفنگ paintball از راه دور به او شلیک کنند و... باقی ماجرا در اپیزود The Empathy Gym.
سومین اپیزودی که اخیراً هم بیرون داده به اسم noisy mind است که با روانشناس محبوبِ من دانیال کاهنمان صحبت کرده که درباره خطاهای ذهنی است.

بیشتر گوش کنید: پادکست کنجکاوی؛ غرقگی

بیشتر بخوانید: میمون‌ها و آدم‌ها؛ جای خالی موریس در فرودگاه استانبول

مهربانی کنید و نظر یا سوال‌تان را بنویسید
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف
نظرت رو برام بنویس!