اثر نمایش محض چیست؟ {آموزش ویدیویی}

ساسان سلوتی
09:27، 1400/02/03
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

اثر نمایش محض چیست؟ {آموزش ویدیویی}


اثر نمایش محض چیست؟ اصلا به چه کاری می‌آید؟ در این مطلب می‌خواهیم درباره اثر نمایش محض (Mere Exposure Effect) صحبت کنیم و بگوییم در دیجیتال مارکتینگ چگونه می‌توانیم از این اثر استفاده کنیم؟

 

اثر نمایش محض چیست؟

اثر نمایش محض اصطلاحی‌ست که برای اولین بار دنیل کاهنمان آن را مطرح کرد. دنیل کاهنمان برنده جایزه نوبل به تیمش پیشنهاد می‌کند که اثری به نام نمایش محض داریم. یعنی هنگامی که شما به صورت فراوان یک پدیده، یک برند یا یک چهره را می‌بینید، در ناخودآگاه شما از طریق فعل و انفعالات شیمیایی که صورت می‌گیرد، پدیده هر چند که منفی باشد، در ذهن شما به صورت مثبت ثبت خواهد شد. حتی ممکن است شما یک حس دوستی هم به آن پدیده یا برند داشته باشید.

اثر نمایش محض کوکاکولا

کوکاکولا به خوبی از این اثر استفاده می‌کند

به همین دلیل است که برندهای بزرگ که نیازی به تبلیغات هم ندارند، بر روی تبلیغات خود بسیار سرمایه گذاری می‌کنند چون باید به صورت همیشگی برندشان را جلوی چشم ما بیاورند و ما آن‌ها را ببینیم.

دنیل کاهنمان می‌گوید در کشورهای دیکتاتوری از اثر نمایش محض بسیار استفاده می‌شود. به این صورت که در این کشورها عکس رهبران و سران به صورت قدی در تمامی شهر نصب شدند و مردم می‌توانند آن‌ها را ببینند.

اثر نمایش محض در دیجیتال مارکتینگ

در دیجیتال مارکتینگ ابزاری به نام Retargeting وجود دارد که با تکنیک‌های مختلفی در گوگل ادز یا اد نتورک‌های داخلی می‌توانیم از آن استفاده کنیم. در این روش یک کاربری که قبلا ما را دیده است را دوباره مورد هدف و تارگت انواع مدل‌های تبلیغاتی قرار می‌دهیم. در اینجا شاید کاربر حتی کمی اذیت و آزار شود و اعصابش خرد شود، ولی باید بدانیم که احتمالا در ناخودآگاه این شخص داریم تاثیر مثبتی می‌گذاریم.

ریتارگتینگ در دیجیتال مارکتینگ

ریتارگتینگ یک ابزار جادویی است

این مسئله به دیجیتال مارکترها می‌گوید به جای این‌که تعداد زیادی از آدم‌ها را مورد هدف قرار دهید، تعداد محدودتری را تارگت کنیم اما همین تعداد به فراوانی ما را ببینند. بسیاری از منابع می‌گویند برای اینکه کاربری یک برند را به یاد آورد، حداقل 7 مرتبه باید با نام و نشانی برند برخورد کند.

جمع بندی

با ابزار ریتارگتینگ به راحتی می‌توانیم از اثر نمایش محض استفاده کنیم و بارها بارها خودمان را به مخاطب نشان دهیم تا در دلش جایی باز کنیم. نظر شما در مورد این موضوع چیست؟

مطالب مرتبط: 

 

مهربانی کنید و نظر یا سوال‌تان را بنویسید
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف
نظرت رو برام بنویس!