5 راه از بین بردن خستگی در کار {آموزش ویدیویی}

ساسان سلوتی
17:42، 1400/02/02
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

5 راه از بین بردن خستگی در کار {آموزش ویدیویی}


خستگی سراغ هر آدمی می‌آید، فرقی ندارد یک کارگر معدن باشید یا رسپشن هتل! اگر یک استارتاپ دارید یا در یک استارتاپ کار می‌کنید یا به تازگی یک کسب و کار خانگی را شروع کردید، خستگی در کمین شماست، اما ناامید نشوید 5 راهکار برای از بین خستگی و پشیمانی وجود دارد. در این ویدیو ساسان سلوتی به شما خواهد گفت تا در مواقع خستگی در کار چه کارهایی را انجام دهید. با ساسان همراه باشید.

 

1. استراحت کنید

بسیار ساده است! وقتی که یک استارتاپ یا کسب و کار را آغاز می‌کنید، نیاز دارید ساعت‌های زیادی را در روز کار کنید. 12 یا 14 ساعت در روز، کار در روزهای تعطیل پنجشنبه و جمعه می‌تواند فرسایشی باشد. نگران نباشید و زمان‌هایی در روز یا ماه را به استراحت بپردازید. مثلا بگویید از ساعت 10 تا 12 سه‌شنبه‌ها من به هیچ وجه کار نمیکنم و به کار هم فکر نخواهم کرد! یعنی استراحت مطلق. حال این زمانی که کار نمی‌کنید را می‌توانید به کارهایی همچون کتاب خواندن، فیلم دیدن، سفرهای یک روزه و کوتاه و... اختصاص دهید.

2. با خود بی‌رحم نباشید

شکست‌ها را حیثیتی نکنید! وارد یک کسب و کار شدید که هر لحظه اتفاقات نوظهور و عجیب و غریب درونش رخ می‌دهد، پس آماده شکست باشید. شما اینجا هستید تا شکست بخورید، تجربه کسب کنید، هزینه‌های اضافی کنید و کارهای عجیب و غریب را انجام دهید. باید بدانید که شکست جزیی از این بازی‌است، پس بهتر است از شکست‌ها درس بگیرید و از آن‌ها سریع‌تر گذر کنید.

خستگی کار زیاد

خستگی در کار طبیعی است

3. منتظر پیروزی عجیب نباشید

منتظر پیروزی‌های بزرگ و عجیب و غریب نباشید! به جای این کار برای خود یک سری بردهای کوچک و سریع در ماه، دو هفته یا در روز تعیین کنید. هنگامی که این تسک‌ها را با موفقیت انجام می‌دهید با تیم یا خودتان جشن بگیرید و منتظر شاهزاده با اسب سفید نباشید.

4. ابزار خلق کنید یا پیدا کنید

در فضای کارآفرینی یک سری کارها زمان‌بر خواهند بود و باعث سر رفتن حوصله‌تان خواهد شد. شاید کارهای مالی باشند، شاید کارهای مدیریت پرسنل و منابع انسانی باشد، تهیه گزارش باشد یا کارهای دیگر. بهتر است جست‌وجو کنید و ببینید انسان‌های دیگر از چه ابزارهایی برای این کارها استفاده می‌کنند که می‌تواند در بهره‌وری و خلاقیت به شما کمک کند. شاید یک گوگل شیت کار شما بسیار جلو بیاندازد. بگردید و کارهایی که برای شما بار ذهنی زیادی ایجاد می‌کنند را پیدا کنید و برای ساده‌سازی آن‌ها ابزارهای جدیدی را بیابید.

5. تبادل نظر با افراد دیگر

به جمع‌هایی وارد شوید که افرادی مانند خودتان با مشکلات یکسان و مسائل یکسان در آن جمع وجود دارند. مثلا دوست یا دوستانی که کارآفرین هستند، آشناهای دور یا افرادغریبه. شما می‌توانید با این افراد به بحث و تبادل نظر کنید و مشکلاتتان را با آن‌ها در میان بگذارید و مشکلاتشان را بشنوید. اینجا می‌فهمید که در این راه دشوار پر پیچ‌وخم تنها نیستید و افرادی هستند که دغدغه‌های شما را دارند.

جمع بندی

هر وقت احساس خستگی کردید یا ناامید شدید، این 5 راه را به یاد داشته باشید، چون می‌تواند به خوبی سر حالتان بیاورد. احساس تنهایی و خستگی نکنید و راه را تا اخر ادامه دهید.

مطالب مرتبط: ایبوک (E-Book) چیست؟ {مزایای خواندن کتاب الکترونیکی}

مهربانی کنید و نظر یا سوال‌تان را بنویسید
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف
نظرت رو برام بنویس!