ایبوک (E-Book) چیست؟ { +مزایای خواندن کتاب الکترونیکی}

ساسان سلوتی
16:43، 1400/02/01
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

ایبوک (E-Book) چیست؟ { +مزایای خواندن کتاب الکترونیکی}


امروزه به غیر از کتاب‌های فیزیکی، کتاب به صورت صوتی و الکترونیکی هم در دسترس عموم قرار گرفته است. اما گاهی خواندن PDF کتاب‌ها حوصله‌ی آدم را سر می‌برد. امروز در این مطلب شما را با Ebook آشنا می‌کنیم و می‌گوییم چگونه شیفته‌ی کتاب‌های الکترونیکی خواهید شد. این ویدیو از زبان ساسان سلوتی و تجربه‌های اوست. با منتوریکس همراه باشید.

Ebook  چیست؟

Ebookها کتاب‌های الکترونیکی هستند اما اشتباه نکنید Ebook، مانند PDF نیست. خواندن PDFها عذاب بزرگی است. اما Ebookها بیشتر با فرمت EPUB هستند که البته فرمت‌های دیگر هم دارند. برای خواندن این کتاب‌ها باید اپلیکشن‌های مخصوصی را دانلود کنید. به طور مثال در اندروید play book یا Reader است یا به صورت مستقیم می‌توانید از کتاب‌ها استفاده نمایید. نکته‌ی مثبت Ebookها این است که می‌توان فونت، سایز و اندازه را صفحه‌بندی کنید و بسیار زیبا فیت صفحه می‌شود و مانند PDF نیست که صفحه و... را باید به این‌طرف و آن طرف جابه‌جا کنید.

ایبوک چیست

ایبوک ریدرها بسیار عالی هستند

از حُسن‌های دیگر Ebook می‌توان به این موارد اشاره نمود که شما کتاب را می‌توانید bookmark کنید و Note بگذارید. در play book گوگل نکته‌ی بامزه‌ای وجود دارد که وقتی هایلایت می‌کنید می‌توانید Note بذارید. و دیگر قابلیت آن سینک کردن در google drive است که در قالب یک فایل به شما تحویل می‌دهد. من وقتی Ebook می‌خوانم و برمی‌گردم به کتاب‌هایی که قبلا دانلود کرده بودم نگاهی می‌اندازم و برایم یادآوری می‌شود که چه یادداشت‌های و هایلایت‌هایی برای خودم گذاشتم.

من از آن دسته آدم‌هایی بودم که کتاب را بگیرم، ورق بزنم و عاشق این بودم که به صورت فیزیکی کتاب را بخوانم. از فایل‌های PDF یا چیزهایی مثل EBooK فراری بودم. اما بیش از دو ساله که عاشق خواندن EBook شدم و می‌خواهم به شما بگویم که چطور می‌توانید مانند من از آن لذت ببرید و به Ebook علاقه‌مند شوید. برای شما توضیح می‌دهم Ebook  چیست، چقدر راحت‌تر است و چه مزایایی دارد؟ و مهم‌تر از آن به چه صورت می‌توانید کتاب‌های اورجینال زیادی را به صورت رایگان پیدا کنید و دانلود کنید.

کتاب Ebook  را چگونه پیدا کنیم؟

سایتی به نام B-Ok.com وجود دارد که ممکن است زیاد اخلاقی به نظر نرسد، چون بسیاری از کتاب‌های روز دنیا را دانلود می‌کند و در اختیار عموم قرار می‌دهد تا آن‌ها هم بتوانند دانلود کنند و از آن استفاده کنند. شاید اسم این‌را به نوعی سرقت ادبی بگذاریم اما کتاب‌هایی که در بازار ایران داریم هم به نوعی کپی رایتشون رعایت نمی‌شود و به نویسنده و ناشر هیچ پرداختی صورت نمی‌گیرد که البته به نظر من خیلی هم تفاوت ندارد. صادقانه طورش این است که شاید اخلاقی نباشد اما خودم به شخصه از وقتی با این سایت آشنا شده‌ام فکر می‌کنم پولدارم و هر کتابی‌ که می‌خواهم و کتاب‌های روز دنیا را آن‌جا دانلود می‌کنم. البته این را هم باید در نظر گرفت که این سایت اجازه دانلود روزانه بیشتر از 5 کتاب را نمی‌دهد و Domain آن تغییر می‌کند. با این سایت می‌توانید کلی کتاب‌ها خوب را دانلود کنید و احساس کنید گنج پیدا کرده‌اید.

مطلب پیشنهادی: معرفی کتاب «بگذار قصه‌ها کارها را پیش ببرند»

جمع بندی

شاید شما هم هنوز طرفدار کتاب‌های کاغذی و بوی خوش آن باشید، اما خواندن کتاب الکترونیکی یا E-Book حس و حال دیگری دارد که باید تجربه کنید. اگر شما هم کتاب الکترونیکی را دوست دارید در قسمت نظرات کامنت بذارید.

مطالب مرتبط: 5 راه از بین بردن خستگی در کار {آموزش ویدیویی}

مهربانی کنید و نظر یا سوال‌تان را بنویسید
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف
نظرت رو برام بنویس!